Obrazy abstrakcyjne
Cel |
Zapamiętać a następnie odtworzyć kolejność jak największej liczby obrazów abstrakcyjnych. |
---|---|
Czas zapamiętywania |
15 min |
Czas odtwarzania |
30 min |
Informacje do zapamiętywania |
1. Karta do zapamiętywania składa się z 5 stron A4, z których każda zawiera 10 szeregów po 5 obrazów abstrakcyjnych. Np.: 2. Te obrazy różnią się kształtem, odcieniami szarości (nie są kolorowe), teksturami i motywami. Z tego wynika, że każdy obraz jest unikalny. 3. UWAGA: Podczas czasu zapamiętywania nie wolno pisać, używać jakiejkolwiek pomocy do mierzenia (linijka, długopis itp.) albo dodatkowej kartki papieru. W związku z tym, te przedmioty nie mogą znajdować się na stole do końca czasu zapamiętywania. |
Karty do odtwarzania |
1. Obrazy na kartach do odtwarzania są takie same, jak na kartach do zapamiętywania. W poszczególnych szeregach na obu kartach znajdują się te same obrazy. Różni się tylko kolejności obrazów w poszczególnych szeregach, natomiast kolejność samych szeregów nie zmienia się. 2. Pod każdym obrazem znajduje się kratka, na której zawodnik musi umieścić numer pozycji obrazu zgodnego z oryginałem (licząc od lewej do prawej strony). |
Ocena |
1. Ponieważ szeregi są oceniane indywidualnie, nic nie szkodzi, jeśli zawodnicy pominą jeden lub więcej szeregów przy odtwarzaniu. Na przykład możliwe jest odtworzenie pierwszych dwóch szeregów, potem pominięcie następnych trzech i kontynuowanie przy szóstym szeregu itd. 2. Za każdy poprawnie odtworzony szereg otrzymuje się 5 punktów. Każdy szereg, który zawodnik próbował odtworzyć, a który został odtworzony błędnie albo niekompletnie, jest oceniany w całości jako błąd. Za jeden błąd zaś jest odejmowany jeden punkt od sumy wszystkich punktów za poprawnie odtworzone szeregi. Nie ma sensu zgadywać poprawnej kolejności obrazów! |
Polecana technika |
Oglądaj tekstury/wzory obrazów i wyobrażaj sobie przedmioty, z którymi tekstury/wzory się Tobie kojarzą. Dla przykładów przedstawionych wyżej skojarzenia mogą być następujące:
Następnie zapamiętaj te przedmioty używając Metody Miejsc. |