Zadzwoń do nas! Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania - tel. (52) 345 33 03

Fikcyjne daty

//Fikcyjne daty
Fikcyjne daty2019-03-01T14:17:15+01:00

Fikcyjne daty

Cel

Zapamiętać jak najwięcej fikcyjnych dat historycznych przeszłych i przyszłych oraz przyporządkowanych im wydarzeń, a następnie przyporządkować poprawnie do podanych wydarzeń.

Czas zapamiętywania

5 min

Czas odtwarzania

15 min

Informacje do zapamiętywania

1. 110 różnych dat (40 dat na stronie) zostanie przedstawionych z różnymi wydarzeniami: Do każdej daty będzie przyporządkowane jedno (inne) wydarzenie.

2. Daty wystąpią w przedziale od 1000 roku do 2099 roku.

3. Wszystkie daty będą fikcyjne albo będą dotyczyć ogólnych wydarzeń (np. Podpisanie traktatu pokojowego).

4. Wydarzenia zostaną opisane za pomocą maksymalnie 10 słów (np. Podpisanie traktatu pokojowego jest opisane trzema słowami).

5. Żadna data i żadne wydarzenie nie wystąpią więcej niż jeden raz.

6. Każda data składa się z 4 cyfr. Daty znajdują się po lewej stronie, obok każdej daty znajduje się wydarzenie. Wszystkie daty i wydarzenia są napisane jedno pod drugim.

Karty do odtwarzania

1. Zawodnicy otrzymają karty do odtwarzania, na których będą napisane wydarzenia. Ich zadaniem jest wpisanie poprawnej daty do każdego wydarzenia.

2. Wydarzenia na kartach do odtwarzania są ustawione w innej kolejności niż na kartach do zapamiętywania.

Ocena

1. Za każdą poprawnie przyporządkowaną datę otrzymuje się jeden punkt. Jeśli data jest błędnie przyporządkowana do wydarzenia lub jest błędnie zapisana, wtedy uczestnik nie otrzymuje żadnego punktu za tę datę oraz odejmowane jest pół punktu. Przykład: Jeżeli uczestnik napisze 5 dat, z których poprawne są tylko 4, otrzyma 3,5 punktów (4 punkty za 4 poprawne daty, i odjęte 0,5 za niepoprawną odpowiedź).Nie ma sensu zgadywać dat!

2. Jeżeli do wydarzenia nie jest przyporządkowana żadna data to nie jest to liczone jako błąd i uczestnik nie traci punktów (tak byłoby w przypadku błędnie przyporządkowanej daty).

3. Przy każdym wydarzeniu może być napisana tylko jedna data.

4. W razie remisu, o zwycięstwie zadecyduje liczba błędów zawodników. Wygrywa zawodnik z mniejszą liczbą błędów. 

Polecana technika

Używając obrazów z Metody Cyfrowo-Kształtowej lub z Metody Liczbowo-Słownej (przyporządkowane obrazy do cyfr od 0 do 9) wymyśl historię. W następujący sposób mogłaby wyglądać historia o wydarzeniu: „1469 – utonięcie statku”

Biegasz dookoła tonącego statku i używasz świecy jako źródło światła. Znajdujesz przypadkiem liść czterolistnej koniczyny i cieszysz się, ponieważ jest to znak szczęścia. Niestety słoń, który jest duszony przez węża, nagle tratuje ją, bo walczy na śmierć i życie.